ظاهرا شرایط در باشگاه فولاد این‌طور که از بیرون خوب به نظر می‌رسد چندان مساعد نیست.

گل محمدی

به گزارش همشهری آنلاین مشخص نیست داستان از چه قرار است اما چیزی که مسلم است یحیی گل‌محمدی در تمرینات فولاد حضور ندارد. او راهی تهران شده و به هر دلیلی در تمرینات این تیم شرکت نمی‌کند و در آستانه هفته اول مسابقات لیگ برتر و بازی مقابل نساجی مازندران فعلا فولادی‌ها سرمربی ندارند. بعد از جدایی بهرام رضاییان از باشگاه فولاد هوشنگ نصیرزاده روی کار آمد و مدیرعامل شد. او به‌سرعت یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب و معرفی کرد. این‌طور به نظر می‌رسید که مشکل این مربی حل شده و او می‌تواند یک فصل فوتبالی دیگر هدایت تیمی لیگ برتری را برعهده بگیرد. فولاد وارد نقل و انتقالات تابستانی شد، اردوی تدارکاتی برگزار کرد و تمرینات پیش‌فصل خود را به‌خوبی پشت سر می‌گذاشت اما ناگهان با خبر قهر این مربی و عزیمتش به تهران همه برنامه‌های فولاد درست چهار روز قبل از شروع اولین بازی‌شان در لیگ تحت تاثیر قرار گرفت. درمورد اتفاقاتی که طی ۷۲ ساعت اخیر در باشگاه فولاد رخ داده اخبار ضد و نقیض زیادی وجود دارد. به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه فولاد از یک سو و کادر فنی این تیم از سوی دیگر در راستای منافع خود واقعیت را دستخوش تغییر کرده و چون شفاف‌سازی نمی‌کنند حواشی بیشتر این اتفاق را در بر می‌گیرد.

یحیی قراردادش را ثبت نکرد

یکی از مواردی که درخصوص اختلاف بین یحیی گل‌محمدی و باشگاه فولاد مطرح شد مجوز فعالیت این مربی است. برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هنوز گل‌محمدی موفق به اخذ مجوز فعالیت رسمی خود نشده است. گویا تلاش اعضای هیات‌مدیره باشگاه فولاد در جهت استخدام این مربی باعث شد تا مراجع ذی‌صلاح به فولادی‌ها به شکل شفاهی اجازه همکاری با یحیی را بدهند اما درواقع هیچ سند رسمی به‌عنوان مجوز فعالیت او صادر نکردند و درست به همین دلیل هنوز قرارداد کادر فنی باشگاه فولاد و شخص یحیی گل‌محمدی در هیات فوتبال ثبت نشده است. اگر این اتفاق درست باشد و واقعا یحیی مجوز نگرفته مدیران باشگاه فولاد در همکاری با او ریسک بزرگی کردند که می‌تواند آینده متزلزل این باشگاه طی یکی دو فصل اخیر را با چالش‌های بیشتری روبه‌رو کرده و هواداران را نسبت به این تیم بدبین‌تر کند. مدیران باشگاه فولاد ظاهرا امیدوارند بتوانند طی چند روز آینده سرمربی تیم‌شان را به هر شکل ممکن بازگردانده و مجوز فعالیتش را بگیرند اما اگر این اتفاق نیفتد فرصت برای انتخاب جانشینش بسیار محدود است.

دست بسته مدیران فولاد

در کنار حواشی مجوز فعالیت یحیی خبر دیگری درخصوص قهر او و سفرش به تهران منتشر شد. ظاهرا شرایط در باشگاه فولاد این‌طور که از بیرون خوب به نظر می‌رسد چندان مساعد نیست. آنها نیز با محدودیت‌ها و مشکلات مالی مخصوص به خود روبه‌رو هستند که باعث بروز برخی مشکلات شده است. گویا امکانات در این باشگاه آن‌طور که تصور می‌شود خارق‌العاده و عالی نیست و آنها نیز محدودیت‌هایی به‌مراتب دست‌وپاگیرتر از بسیاری دیگر از رقبای صنعتی خود دارند که دست و پای مدیران این باشگاه را در برخی موارد ببندد همین هم باعث شده فولادی‌ها نتوانند انتظارات یحیی را برآورده کرده و او از نظر مالی نسبت به شرایط باشگاه فولاد معترض است. گویا یحیی بعد از اردوی گرانقیمتی که در امارات برای تیمش برگزار کرد توقعش بالا رفته و برای جذب چند بازیکن در برخی خطوط مخصوصا در خط دفاع و حمله بازیکنانی خواسته که به لحاظ مالی هزینه سنگینی روی دست این باشگاه می‌گذارد. فولادی‌ها علاوه‌بر اینکه نمی‌خواهند تا حدی که مورد نظر یحیی است برای جذب بازیکنان دیگر اقدام کنند با محدودیت سقف بودجه نیز روبه‌رو هستند و همین دو موضوع باعث شده تا برای جذب این دو بازیکن مد نظر مربی تیم‌شان با او اختلاف پیدا کنند.

بعد از اینکه طی روزهای اخیر یحیی برای جذب بازیکنان مدنظرش اصرار کرد و حتی به مسئولان این باشگاه تذکر داد که درصورت عدم جذب آنها فولاد و تمریناتش را ترک می‌کند تحرکی از سوی مسئولان باشگاه ندید. به همین دلیل تهدید خود را عملی کرد و راهی تهران شد. از آنجا که طی سال‌های اخیر مشخص شده که یحیی گل‌محمدی بسیار لجباز و پرتوقع بوده بعید است این بار در مقابل مدیران باشگاه فولاد کوتاه بیاید. شاید واسطه‌ها بتوانند دو طرف را با هم آشتی دهند و او از خواسته‌هایش بکاهد اما بدون شک بدون برآورده شدن هیچ‌کدام از خواسته‌هایش به این تیم برنمی‌گردد. در همین خصوص شنیدیم رای کمیته تعیین وضعیت درخصوص محمدرضا سلیمانی مهاجمی که از ملوان به خدمت گرفتند نیز برایشان مشکل‌ساز شده گویا سلیمانی بازیکن ذوب‌آهن است و به شکل قرضی و به‌عنوان بازیکن سرباز راهی ملوان شده بود. از این رو با پایان‌خدمت سربازی‌اش باید به باشگاه ذوب‌آهن برگردد و عملا دست باشگاه فولاد در خط حمله بسیار خالی خواهد شد. مخصوصا اینکه پیش از این نیز آنها چندان در جذب مهاجم موفق نبودند و حالا با توجه به شرایطی که برای این بازیکن به وجود آمده بر مشکلات‌شان نیز افزوده شده و مایه اختلاف شده است.

اختلاف بود

جدا از این موارد، از برخی نزدیکان باشگاه فولاد شنیدیم اختلافاتی بین این مربی و مدیران باشگاه وجود داشت که هرچند سطحی بود اما چندان ارتباطی به جذب بازیکن نداشته و هرچند این مورد نیز از موارد مورد بحث سرمربی و مدیران این باشگاه بوده است اما دلیل اصلی اختلاف نیست. گویا مسئولان باشگاه فولاد برای رفاه حال سرمربی خود منزلی اختصاصی و اجاره‌ای برای او در نظر گرفتند. این منزل مسکونی هرچند اغلب امکانات رفاهی را دارا بود اما برخی ایرادات جزئی داشت که مورد پسند سرمربی تیم فولاد قرار نگرفت. این‌طور که شنیدیم یحیی از مدیران باشگاه فولاد خواسته بود تا شیرآلات این خانه را تعویض کنند اما مدیران این باشگاه که خانه را فقط اجاره کرده و نخریده بودند موافقت نکردند و از سرمربی تیم‌شان خواستند با همین شرایط در خانه مستقر شود.

ظاهرا این یکی از موارد اختلاف دو طرف است و موارد اینچنینی بین دو طرف زیاد به وجود آمده است. از نظر فولادی‌ها یحیی مربی پرتوقعی است که آنها هرچقدر هم برای او و تیمش خرج کنند باز هم چیزهای بیشتری می‌خواهد. از همین موارد مشخص است که این مربی در جذب بازیکن نیز خواسته‌های بیشتری داشته و ظاهرا دلیل اصلی اختلاف دو طرف درمورد جذب یک مدافع داخلی است. مدافعی که با مبلغ مورد نظر باشگاه فولاد حاضر به توافق نشده و یحیی به مدیران باشگاه گفته است اگر می‌خواهند تیم فولاد در طول فصل با مشکل روبه‌رو نشده و اتفاقات فصل گذشته تکرار نشود به مبلغ قرارداد بالا با این بازیکن تن دهند. مدیران این باشگاه ظاهرا زیر بار نرفتند و دامن اختلافات گسترده‌تر شد تا جایی که درنهایت به قهر مربی و ترک تمرینات فولاد انجامید.

تکرار نسخه تراکتور

به جز گل‌محمدی، حمید مطهری و مارکو کاستر نیز اهواز را ترک کردند. گفته می‌شود تمرینات فولاد دیروز تعطیل بوده و به همین دلیل همکاران یحیی نیز راهی تهران شدند تا به‌نوعی از مرخصی یک‌روزه‌شان استفاده کنند اما این‌طور که شنیدیم گل‌محمدی حتی در تمرینات ریکاوری روز شنبه هم شرکت نکرده بود. ظاهرا او چندین بار در تمرینات چند هفته ادعا کرده از برخی شرایط شکایت دارد و اگر توقعاتش برآورده نشود تیم را ترک می‌کند.

با این حال چه مجوز یحیی صادر نشده باشد و چه یحیی به دلیل عدم برآورده شدن خواسته‌هایش فولاد را رها کرده باشد در آستانه بازی با نساجی مسئولان باشگاه باید به دنبال سرمربی برای نشستن روی نیمکت تیم‌شان بگردند. در همین خصوص از یکی از نزدیکان باشگاه شنیدیم که قرار است نسخه فصل گذشته باشگاه تراکتور در فولاد نیز تکرار شود. به این شکل که درصورت جدایی یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری که دستیار اول او است هدایت این تیم را برعهده می‌گیرد. مطهری در ابتدای فصل نیز ادعا کرده بود به دنبال سرمربیگری در لیگ برتر است؛ از این رو شاید با پیشنهاد باشگاه فولاد قید گل‌محمدی را زده و به‌عنوان سرمربی جای او را بگیرد. اگر این مربی امروز و با شروع مجدد تمرینات فولاد به اهواز برگردد و در غیاب گل‌محمدی تمرینات را برعهده بگیرد مرخصی یک روزه‌اش به حقیقت می‌پیوندد و احتمال اینکه جانشین گل‌محمدی شود نیز وجود دارد؛ مگر اینکه در این فاصله مدیران باشگاه فولاد با سرمربی تیم‌شان به توافق رسیده و حتی اگر مشکلی وجود دارد آن را برطرف کنند.

کد خبر 873610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 3
    خداراشکر منصوریان تکرار میشد خداراشکر
  • مجید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    4 1
    بهترین مربی ایران است
  • غدیر IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 1
    ظاهرا با برنامه ریزی میخوان خرابش کنن و سابقه خوبشو مخدوش کنن. بهتره خودش کنار بکشه و بفکر خارج باشه
  • ارش IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    5 0
    خیالتان راحت به گل محمدی اجازه کار نمیدهند همانطور که به دایی و باقری و پوریا نمیدهند...
  • یاسین IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 2
    او نیم نگاهی به پرسپولیس دارد و از ته دلش خواستار زمین خوردن گاریدوست
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    ورزش اصلی ایران، کشتی است. تکواندو نیز آینده درخشانی دارد. همین.
  • پرسپولیس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ما پرسپولیسیا، دوست داریم که گلمحمد از این رفتارهای ناخوشایند دست بردارد.